Середа, 24.04.2024, 06:19




Головна | Мій профіль | Вихід Вхід

Меню сайту
Вітання
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Головна » 2016 » Лютий » 14 » Результати розгляду вимог до Уряду від Резолюції учасників Всеукраїнських зборів голів ППО
19:59
Результати розгляду вимог до Уряду від Резолюції учасників Всеукраїнських зборів голів ППО

Шановні колеги! 

Надсилаємо до відома та врахування в роботі інформацію Мінсоцполітики про результати розглдяу Резолюції учасників Всеукраїнських зборів голів первинних профспілкових організаій  від 30.11.2015 р.
 

Додаток до листа Мінсоцполітики

                                      Вимоги                                 

учасників Всеукраїнських зборів голів первинних профорганізацій до Уряду

 

 

п/п

Вимоги до Уряду Інформація про результати розгляду
1. Розпочати повноцінний соціальний діалог з профспілками.

 

 

Соціальний діалог при прийнятті соціально важливих рішень забезпечується відповідно до Закону України „Про соціальний діалог в Україні”, інших нормативно-правових актів та чинної Генеральної угоди.

 

Уповноважені представники сторін соціального діалогу беруть участь у засіданнях Кабінету  Міністрів України та Урядових комітетів, входять до складу колегій та громадських рад, утворених при центральних та місцевих органах виконавчої влади.

Забезпечується співпраця в органах соціального діалогу, зокрема Національної тристоронньої соціально-економічної ради. Упродовж 2015 року відбулося 2 засідання

Національної ради та 6 засідань її Президії;

2. Формувати проект державного бюджету, суворо дотримуючись законів України „Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії”, „Про прожитковий мінімум”, „Про оплату праці”; визначити» чітку етапність приведення розміту мінімальної зарплати до конституційної норми та вимог Європейської соціальної хартії (переглянутої). Питання підвищення соціальних стандартів є надзвичайно важливим та актуальним, оскільки стосується багатьох категорій населення.

 

Підвищенню рівня соціального захисту сьогодні перешкоджає комплекс проблем, пов’язаних з економічними та політичними умовами і воєнними подіями в країні.

Досягнення певної стабілізації економічної ситуації дозволило забезпечити підвищення прожиткового мінімуму не з грудня 2015 року, як це було визначено Законом України „Про Державний бюджет України на 2015 рік” (в редакції від 28.12.2014), а з вересня 2015 року. Так, Верховна Рада України – ухвалила Закон України від 17.09.2015 № 704-VIII і,Про внесення змін до Закону України „Про Державний бюджет України на 2015 рік”, згідно з яким з 01 вересня 2015 року встановлено прожитковий мінімум у таких розмірах:

–      на одну особу – 1 330 грн;

–      для дітей віком до 6 років – 1 167 грн;

–     для дітей віком від 6 до 18 років – 1 455 грн;

–      для працездатних осіб – 1 378 грн;

–      для осіб, які втратили працездатність, – 1 074 гривні.

Відповідно до зростання прожиткового мінімуму збільшені розміри державних соціальних гарантій.

Додатково повідомляємо, що Верховною Радою України 25.12.2015 прийнято Закон України „Про Державний бюджет України на 2016 рік”, у якому передбачається поетапне підвищення розмірів прожиткового мінімуму з урахуванням прогнозованого рівця інфляції. Мінімальну заробітну плату у 2016 році установлено у-місячному розмірі: з 1 січня – 1378 гривень, з 1 травня – 1450 гривень, з 1 грудня – 1550 гривень.

Подальше зростання рівня державних соціальних стандартів та гарантій залежатиме від динаміки економічного розвитку та фінансових можливостей держави.

3. Зупинити дискримінацію в оплаті праці працівників бюджетної сфери та встановити розмір базового тарифного розряду ЄТС на рівні не нижче мінімальної заробітної плати, мінімальний посадовий оклад на посаді групи 9 (на найнижчій посаді державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування) в державних органах – не менше двох розмірів мінімальної заробітної плати;

 

 

В 2015 році Урядом прийнято ряд постанов, направлених на підвищення оплати праці працівників бюджетної сфери (педагогічних, медичних працівників, працівників соціальної сфери, культури, науки, працівників державних органів тощо, зокрема:

 

–       від 22.07.2015 № 522 „Про особливості оплати праці працівників, які беруть участь у забезпеченні проведення антитерористичної операції”” згідно з якою працівникам установ, закладів та організацій, що фінансуються з бюджету, які беруть участь у забезпеченні проведення антитерористичної операції безпосередньо в районах її проведення, заробітна плата за фактичний час перебування в таких районах підвищується на 50 відсотків (за наявності підтверджуючих документів);

–        від 16.09.2015 № 731 „Про підвищення оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери”, якою розмір посадового окладу (тарифної ставки) працівника І тарифного розряду ЄТС на базі якого розраховуються посадові оклади (тарифні ставки) працівників за іншими тарифними розрядами ЄТС підвищено з 852 до 1012 гривень (підвищення на 160 грн. або близько 19 відсотків). Цією постановою також була встановлена диференціація посадових окладів (тарифних ставок) працівників некваліфікованих та малокваліфікованих професій, оклади (тарифні ставки) яких за розрахунком менше мінімальної заробітної плати. В> штатних розписах оклад (тарифна ставка) працівника І тарифного розряду ЄТС з 01.09.2015 встановлюється на рівні мінімальної заробітної плати – 1378 грн, а працівникам 2-5 тарифних розрядів ЄТС тарифні ставки встановлюються на 5-10 грн. більше.

Від 16.09.2015 № 732 ,Деякі питання оплати праці працівників структурних підрозділів з питань соціального захисту населення місцевих державних адміністрацій та виконавчих органів міських і районних у містах рад”, якою встановлено, що з метою стимулювання працівників структурних підрозділів з питань соціального захисту населення місцевих державних адміністрацій та виконавчих органів міських і районних у містах рад установлюється щомісячна надбавка за особливий характер роботи в розмірі 50 відсотків посадового окладу; від 09.Г2.2015 № 1013 „Про упорядкування структури Заробітної плати, особливості проведення індексації та внесення змін до деяких нормативно-правових актів”, відповідно до якої з 01 грудня 2015 року підвищено розмір посадового окладу (тарифної ставки) працівника І тарифного розряду ЄТС з 1012 до 1113 гривень (підвищення склало 101 грн або 10 відсотків), В штатних розписах оклад (тарифна ставка) працівника І тарифного розряду ЄТС з 01,12.2015 встановлюється на рівні мінімальної заробітної плати – 1378 грн, а працівникам 2-3 тарифних розрядів ЄТС тарифні ставки встановлюються на 5-10 грн більше.

Встановлення „базового” тарифу працівника І тарифного розряду ЄТС на рівні мінімальної заробітної плати (1378 грн) є на даний час досить проблематичним. За даними Мінфіну це потребуватиме більш як 39 млрд. грн. додаткових видатків за відсутності неінфляційних джерел їх покриття. Водночас зазначаємо, що формування ЄТС з оплати праці працівників бюджетної сфери має відмінність у підходах до порядку формування тарифної сітки, передбаченого статтею 6 Закону України „Про оплату праці”, якою встановлено, що тарифна сітка (схема посадових окладів) формується на основі тарифної ставки робітника першого розряду, яка встановлюється у розмірі, що перевищує законодавчо встановлений розмір мінімальної заробітної плати.

Ця відмінність полягає в тому, що в ЄТС до І тарифного розряду (групи складності) віднесені посади працівників, які виконують просту, некваліфіковану працю, посадові оклади яких визначаються на рівні мінімальної заробітної плати, як це й передбачено статтею 3 Закону України „Про оплату праці”. Таким чином, ЄТС по своїй суті є механізмом групування професій і посад для визначення розмірів посадових окладів (тарифних ставок) працівників окремих галузей бюджетної сфери, а розмір посадового окладу (тарифної ставки) працівника І тарифного розряду ЄТС – базовою > величиною, який застосовуються при здійсненні розрахунку розмірів посадових окладів (тарифних ставок) за розрядами ЄТС.

Питання стосовно подальшого підвищення розміру заробітної плати працівників бюджетної . сфери, в тому числі шляхом поступового вирівнювання таких показників як тарифна ставка (оклад) працівника І тарифного розряду ЄТС та мінімальна заробітна плата, буде розглядатись Урядом з урахуванням економічної ситуації в країні та фінансових можливостей державного та місцевих бюджетів.

Одночасно повідомляємо, що під час консультативної зустрічі координаторів профспілкової сторони та сторони органів виконавчої влади, яка відбулась 14.01.2016, щодо врегулювання неузгоджених положень проекту нової Генеральної угоди, було відзначено .позицію Мінсоцполітики щодо недопущення збільшення грошового розриву між посадовим окладом (тарифною ставкою) працівника І тарифного розряду Єдиної тарифної сітки та мінімальною заробітною платою. На даний час пропозиції профспілкової сторони узгоджуються із заінтересованими органами виконавчої влади.

Щодо підвищення посадових окладів державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування хоча б до рівня двох мінімальних заробітних плат для найнижчих посад, то за інформацією Мінфіну реалізація такої позиції, наприклад з 01.01.2016 потребуватиме додаткових видатків на оплату праці державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування у обсязі 39 млрд. гривень.

4. Програму підтримки молоді та студентів За інформацією Мінрегіону для фінансування програми «Надання пільгових довготермінових кредитів молодим сім’ям та одиноким молодим громадянам на будівництво (реконструкцію) та придбання житла» Міністерством було направлено бюджетний запит до Мінфіну з пропозицією передбачити у Державному бюджеті України на 2016 рік видатки у розмірі 1 000 000 тис. грн. на реалізацію зазначеної програми.

 

Варто відмітити, що кредитування молодих сімей в рамках Державної програми забезпечення молоді житлом здійснюється на пільгових умовах та за рахунок державних коштів. Надання зазначених кредитів громадянам, які перебувають на обліку таких, що потребують поліпшення житлових умов, містить соціальний характер, оскільки пільговими умовами користуються саме ті громадяни, для яких дуже гостро стоїть питання забезпечення житлом. Це, у свою чергу, дозволяє державі виконувати свої зобов’язання перед громадянами та забезпечувати реалізацію їхніх прав, встановлених законодавством. Тому питання скасування однієї з обов’язкових вимог для отримання пільгового кредиту, а саме – перебування на обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов – вважаємо недоцільним.

Під час реалізації державних житлових програм застосовується нормативний показник вартості 1 квадратного метра житла, який використовується для розрахунку державної підтримки чи надання пільгового кредиту. Однак у зв’язку з інфляцією та іншими економічними чинниками різниця між нормативними розмірами цих показників і реальної вартості 1 кв. метра на ринку нерухомості стала дуже суттєвою.

Значні розбіжності між цими показниками створюють ситуацію, коли придбання квартири для більшості учасників програм є фінансово непідйомним, оскільки понаднормативна вартість квартири сплачується за рахунок коштів громадян.

Враховуючи зазначене, вважаємо за доцільне розглядати питання щодо перегляду розрахункових показників вартості Ь кв. метра житла в частині їх збільшення.

Інформація Мінмолодьспорту надіслана СПО об’єднань профспілок листом від 21.01.2016 №456/3.3.

5. Забезпечити проведення соціально-справедливої податкової реформи За інформацією Мінфіну відповідно до Указу Президента України від 23.07.2014 № 614/2014 утворено Національну раду реформ, метою якої визначено стратегічне планування,’ узгодження позицій щодо впровадження в Україні єдиної державної політики реформ та їх реалізації.

 

Національною радою реформ визначено перелік ключових реформ та створено відповідні робочі групи. Відповідальним за проведення податкової реформи визначено Мінфін.

3 метою створення сприятливого податкового середовища, обговорення широкого кола Ідей, пропозицій та напрацювань було створено Цільову команду проведення податкової реформи під головуванням Міністра фінансів, до складу якої увійшли представники виконавчої та законодавчої влади, бізнесу, наукових кіл, міжнародних експертів та громадськості. Загалом проведено 12 зустрічей Цільової команди.

Крім того, з метою ефективного обговорення та врахування у роботі Цільової команди пропозицій платників податків, в форматі комунікаційних платформ Мінфіном було проведено.

16 зустрічей з представниками галузей та 6 зустрічей з представниками громадськості, на яких було обговорено можливі напрямки податкової реформи. у

03.09.2015 на засіданні Національної ради реформ Мінфіном презентовано своє бачення проекту податкової реформи, яка має на меті побудувати просту, прозору та справедливу податкову систему, ‘що стимулює інвестиції, створює умови для сталого розвитку національної економіки з одночасним забезпеченням потреб Державного та місцевих бюджетів на виконання пріоритетних видатків.

Крім того, за ініціативи Прем’єр-міністра України реалізовано Всеукраїнський проект „Національний діалог: обговорення концепції податкової реформи”.

В рамках проекту Мінфіном спільно з Українським медіа-центром реформ та за підтримки фонду „Відродження” були проведені публічні дискусії із представниками експертного середовища, бізнесу та громадськості у Львові (12.10.2015), Харкові (27.10.2015), Дніпропетровську (06.11.2015).

За результатами обговорення доопрацьований законопроект щодо податкової реформи 01.12.2015 було оприлюднено на офіційному сайті Мінфіну.

08.12.2015 Національною радою реформ було схвалено компромісний варіант законопроекту щодо податкової реформи, який, зокрема, враховував пропозиції депутатських фракцій, що входять до складу Коаліції.

11.12.2015 Кабінетом Міністрів України внесено на розгляд Верховної Ради України проект Закону України „Про створення конкурентних умов в оподаткуванні та стимулювання економічної діяльності в Україні” (реєстр. № 3630).

Верховною Радою України прийнято Закон України „Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році” (№909-VIII від 24.12.2015).

Прес-служба обласної організації Профспілки

Переглядів: 563 | Додав: Mshad | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Лютий 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
29
Архів записів