Оприлюднено Прогноз економічного і соціального розвитку України на 2016 рік та основні макропоказники економічного і соціального розвитку України на 2017-2019 роки – ПКМУ від 05.08.2015 №558, який ляже в основу Державного бюджету України на 2016 рік та відображає бачення влади бюджетування наступних років.
У документі не передбачено зупинення зубожіння працюючих ні в 2016, ні в наступних 2017-2019 роках.
Свідченням цьому є те, що зростання середньомісячної номінальної заробітної плати у 2016 році передбачається на рівні 121,7–125,8%, що не компенсує навіть рівня інфляції з початку поточного року, який уже становить 139,3% (у 2014 році – 124,9%).
Незначне зростання реальних заробітних плат у 2016–2019 роках відбуватиметься в умовах подальшого інфляційного знецінення.
За час роботи нинішнього Уряду купівельна спроможність заробітної плати українців впала вдвічі, в першу чергу через «заморожені» на рівні 2013 року розміри прожиткового мінімуму, мінімальних заробітної плати та пенсії.
Так, при прожитковому мінімуму для працездатної особи, мінімальній заробітній платі в 1218 грн, посадовому окладі (тарифній ставці) працівника І тарифного розряду ЄТС, на основі якого нараховується заробітна плата працівників бюджетної сфери, – 852 грн та мінімальній пенсії – 949 грн відбулося підвищення: тарифів на електроенергію на 18-88%, цін на природний газ у 6 разів, тарифів на опалення – у середньому на 71%, гарячу воду – в середньому на 55-57%, холодну воду – в середньому на 4-20%.
Однак, такі підвищення не є граничними, зокрема, підвищення тарифів на електроенергію відбуватиметься і в наступному 2016 році, і в 2017 році.
Профспілки категорично проти такого підходу до визначення соціальних стандартів і гарантій та вимагають закладення до Державного бюджету України на 2016 рік реального підґрунтя зростання доходів населення. Першочерговим завданням у реалізації зазначеного на першому етапі має стати забезпечення покриття інфляційного знецінення заробітних плат, а на другому етапі – зростання заробітної плати до рівня, який забезпечить можливість повноцінного відтворення робочої сили та реалізацію конституційного права громадян на достатній життєвий рівень для себе та своєї сім’ї.
За матеріалами ФПУ
Постанова КМУ від 5 серпня 2015 р. № 558 Завантажити