Європейські профспілки приймають сміливі пріоритети в галузі освіти та побудови Європи
На Спеціальній Конференції Європейського комітету профспілок освіти, що пройшла в Афінах (Греція), 27-28 листопада 2018 року Європейський профспілковий рух в сфері освіти сформулював нові пріоритети щодо формування майбутнього Європи та ролі профспілок освіти в цьому процесі.
300 делегатів із 132 національних профспілок освіти, що представляють працівників всіх рівнів освіти в 51 країні Європи, провели дебати і проголосували за низку резолюцій, щоб подолати ті труднощі, з якими стикаються вчителі та інші працівники освіти, і представити свою концепцію якісної освіти як віхи на шляху побудови більш справедливих суспільств в Європі і як життєво необхідної умови демократії.
Відновлюючи свій заклик до збільшення державних інвестицій, ефективного соціального діалогу, досягнення рівності та справедливості в освіті, шанобливого ставлення до статусу вчителів і вихователів, справедливих умов праці та відновлення законної колективної сили профспілок освіти, чиє існування дозволяє окремим працівникам цієї сфери об'єднуватися для встановлення свого контролю над усіма аспектами своєї праці і своєї професії, делегати прийняли наступні резолюції:
Резолюція щодо Формування майбутнього Європи: Ролі профспілок освіти
Резолюція щодо Участі вчителів у всіх рішеннях, які стосуються їх професії та системи освіти
Резолюція щодо Профспілок освіти і молоді
Резолюція щодо Встановлення пріоритетів для розробки Плану Дій ЄКПО в сфері рівності
Резолюція щодо Відродження діалогу, зборів і обговорень. На шляху до екосистеми шкільних практик прямої участі
Резолюція щодо Зміцнення академічної свободи в Європі
Президент Крістін Блоуер відкрила другий день роботи Спеціальної конференції ЄКПО в Афінах, присвяченій Формуванню майбутнього Європи: Ролі профспілок освіти. Потім виступили президенти профспілок DOE (Федерація вчителів початкових класів Греції) і OLME (Федерація вчителів середніх шкіл Греції), які привітали делегатів в Греції.
Генеральний Секретар Інтернаціоналу освіти Девід Едвардс звернувся до делегатів і окреслив глобальні виклики, що стоять перед якісною освітою і вчителями / викладачами у тривожний час, коли популістські, екстремістські, націоналістичні і ксенофобські рухи набирають силу.
Для протидії впливу приватних інтересів в освіті, особливо коли їх освітня діяльність негативно позначається на доступі і посилює нерівність всередині систем освіти, Інтернаціонал освіти впевнений у необхідності здійснення Глобальних заходів у відповідь на комерціалізацію та приватизацію освіти. Ця кампанія закликає всі профспілки освіти розробляти у відповідь глобальну стратегію і тактику, мета якої – домогтися, щоб уряду виконували свої зобов'язання з надання безкоштовної та якісної державної освіти.
Окреслюючи тему конференції, Європейський директор Сьюзан Флокен наголосила на необхідності захистити освіту від приватизації та комерціалізації, вирішувати більш широкі соціальні проблеми і проблему фрагментації суспільства за допомогою колективних дій і нарощування зусиль задля профспілкового об'єднання та обслуговування найбільш маргіналізованих і недостатньо представлених категорій працівників, а також акцій солідарності. Саме в цьому контексті ЄКПО розпочинає нову загальноєвропейську кампанію «Формуйте майбутнє Європи разом з вчителями».
Виступи трьох почесних гостей конференції надихнули на активні обговорення. У своєму виступі на тему профспілкового поновлення: нарощування потенціалу для підтримки ефективного соціального діалогу професор Говард Стівенсон з Університету Ноттінгема вказав на труднощі і зміни в учительській професії і необхідність об'єднання працівників навколо ідеї «Профспілковості» як центрального елементу професійної самосвідомості, розвитку навичок і здібностей членів, щоб підвищити їх участь у профспілковій роботі.
Пан Сьюр Берган з Ради Європи розширив дискусію, торкнувшись ролі освіти в розвитку культури демократії, яка заснована на повазі до людської гідності і культурного різноманіття, демократії, правосудді, справедливості, рівності та верховенства закону, на знаннях і критичному осмисленні того, що відбувається. І нарешті, пані Сюзанна Конзе з Генерального директорату Європейської комісії з питань освіти та культури розповіла про політичні ініціативи ЄС щодо зростаючого зближення систем якісної освіти в усіх Європейських країнах в рамках Європейської зони освіти до 2025 року.
Напередодні Спеціальної конференції були проведені заходи, на яких відбулося поглиблене обговорення конкретних проблем і пріоритетів профспілок освіти в таких сферах як інновації в освіті, рівність і справедливість, профспілкові права, нові форми зайнятості, міграція, інформаційна робота та проведення кампаній.
Під час цих заходів Голова Профспілки працівників освіти і науки України Георгій Труханов поінформував європейську профспілкову спільноту про інформаційну роботу Профспілки в країні на сучасному етапі.
Профспілкова Мережа ЄКПО в Центральній і Східній Європі (CEENET) зібралася напередодні Конференції, щоб дати оцінку роботі перших 4 років існування Мережі і обговорити її пріоритети на майбутнє. У центрі зустрічі стояли питання впливу профспілок на розробку політики та дотримання профспілкових прав. Представники членських організацій ЄКПО з Сербії, Хорватії, Киргизстану, Албанії та Литви розповіли про основні труднощі і головні здобутки в своїх країнах.
Відстежувати інформацію щодо конференції та паралельних заході можна у твіттері ЄКПО за хештегом – і #ETUCE2018.
|